REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
THEVAGABOND.PL

Regulamin zawiera najważniejsze informacje dotyczące sprzedawcy, zasad zawierania umów sprzedaży przy dokonywaniu zakupów poprzez sklep internetowy oraz informacje o prawach konsumenta.

§1 DEFINICJE

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy

Konsument – konsument w rozumieniu przepisów ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360, 2337, 2339, z 2023 r. poz. 326.)

Kupujący – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu

Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany

Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego

Regulamin
 – niniejszy regulamin sklepu internetowego

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE

Sklep – sklep internetowy TheVagabond.pl prowadzony pod adresem www

Sprzedawca – Bartłomiej Drożdżal prowadzący działalność gospodarczą pod firmą WP Bartłomiej Drożdżal, ul. Francuska 25a/14, 41-923 Bytom, NIP: 648 280 48 51

 

§2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

Kontakt ze sprzedawcą możliwy jest:

  1. mailowo: contact@trasydlakamperow.pl;
  2. telefonicznie: +48 604 706 214;
  3. drogą pocztową: WP Bartłomiej Drożdżal, ul. Francuska 25a/14, 41-923 Bytom.

 


§3 WYMOGI TECHNICZNE

  1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu niezbędne jest spełnienie następujących wymagań technicznych:
  1. urządzenie z dostępem do Internetu
  2. przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
  1. Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest posiadanie aktywnego konta e-mail.

 

§4 CENY W SKLEPIE

  1. Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar.
  2. Na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazana w Sklepie cena za towar oraz –
    jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie – również koszty dostawy towaru.

 

§5 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

  1. Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
  2. Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru (w przypadku towarów fizycznych) oraz metodę płatności za zamówienie
  3. Kupujący zobowiązany jest podać dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia, tj.:
  1. imię i nazwisko
  2. adres zamieszkania
  3. adres dostawy – jeżeli jest inny niż adres zamieszkania
  4. dane niezbędne do wystawienia faktury – jeżeli Kupujący jest przedsiębiorcą i chce otrzymać fakturę za dokonany zakup
  1. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
  2. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
  3. Sprzedawca przekaże Kupującemu uprzywilejowanemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
  4. Kupujący może założyć w sklepie konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.

 

§6 PŁATNOŚCI

  1. Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
  1. za pomocą karty płatniczej
  2. przelewem on-line za pośrednictwem platformy płatniczej Przelewy24
  3. za pośrednictwem systemu płatności Blik
  1. Opłaty należy dokonać bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
  2. Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację, kontaktując się ze Sprzedawcą za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres contact@trasydlakamperow.pl.

 

§7 REALIZACJA ZAMÓWIENIA

  1. Termin realizacji zamówienia wynosi 7 Dni roboczych w przypadku produktów fizycznych oraz niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty w przypadku produktów cyfrowych.
  2. Dostawa produktów fizycznych realizowana jest wyłącznie w Polsce, natomiast dostawa produktów cyfrowych – bez ograniczeń terytorialnych.
  3. Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:
  1. produkty fizyczne: Do paczkomatów InPost / za pośrednictwem kuriera InPost
  2. produkty cyfrowe: drogą elektroniczną

 

§8 ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 9.
    Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
  1. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;
  2. w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno;
  3. zawarcia umowy – w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
  1. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy należy poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia woli – za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub wiadomości e-mail na adres wskazany w §2.
  2. Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu.
  3. Dla zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczające jest nadanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

 

§9 SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia.
  2. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie.
  3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  4. Zwrotów towaru należy dokonać na adres Sprzedawcy podany w §2 niezwłocznie, w każdym razie nie później niż 14 dnia od momentu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  5. Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  6. Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  7. Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towarów, a o ich wysokości zostanie poinformowany podczas składania zamówienia.
  8. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego uprzywilejowanego kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.
  9. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Kupującego uprzywilejowanego za pośrednictwem systemu BLIK, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek z którego dokonano płatności.

 

§10 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
  1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb – np. przygotowany na zamówienie indywidualny plan podróży
  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  4. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  5. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
    dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  6. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
  7. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  8. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Kupującego uprzywilejowanego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

 

§11 REKLAMACJE

  1. W przypadku wystąpienia wady towaru Konsument ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
  2. Korzystając z rękojmi Konsument może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
  1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
  2. przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
  3. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
  4. żądać usunięcia wady.
  1. Reklamacje należy składać pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres Sprzedawcy wskazany w §2.
  2. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedawcy, należy dostarczyć go drogą pocztową / kurierem na koszt Sprzedawcy na adres wskazany w §2 Regulaminu.
  3. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres wskazany w § 2 Regulaminu.
  4. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni od dnia doręczenia mu Reklamacji.

 

§12 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. W przypadku, gdy Konsument nie zgadza się ze sposobem rozstrzygnięcia reklamacji przez Sprzedawcę, może skorzystać z następujących środków pozasądowego rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  1. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz inspektoratów dostępny jest pod linkiem;
  2. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest linkiem;
  3. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
  4. internetowej platformy ODR dostępnej pod linkiem.

 

§13 DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności.
  2. Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
  1. umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
  2. ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO
  3. prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  1. Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy sprzedaży. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy sprzedaży w Sklepie.
  2. Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym – w zależności od sytuacji i zdarzenia, które wystąpi później:
  1. przestanie obowiązywać umowa sprzedaży zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
  2. na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
  3. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z łączącą Strony umową sprzedaży;
  4. zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
  1. Kupującemu przysługuje prawo żądania:
  1. dostępu do swoich danych osobowych,
  2. sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  3. przeniesienia danych do innego administratora,
  4. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
  1. W celu realizacji swoich praw należy skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
  2. W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

§ 14 ZASTRZEŻENIA

  1. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
  2. Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
  3. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  4. Postanowienia dotyczące towarów i umowy sprzedaży stosuje się odpowiednio do treści cyfrowych i umowy o dostarczanie treści cyfrowych, o ile Regulamin nie określa tych kwestii odrębnie.
  5. Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Kupującym uprzywilejowanym, w granicach prawem dopuszczonych, jest wyłączona.
  6. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi względem Przedsiębiorcy uprzywilejowanego jest wyłączona.

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać w przypadku chęci odstąpienia od umowy – wykorzystanie wzoru nie jest obowiązkowe)

Ja, niżej podpisany/a, niniejszym informuję o odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy / umowy o dostarczanie następujących treści cyfrowych (*):

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

zawartej z WP Bartłomiej Drożdżal, ul. Francuska 25a/14, 41-923 Bytom, NIP: 648 280 48 51.

– Data zawarcia umowy / odbioru towaru:

…………………………………………………………………………………………………………..

– Imię i nazwisko odbiorcy:

………………………………………………………………………………………………………………

– Adres odbiorcy:

…………………………………………………………………………………………………………………

– Data i podpis:

…………………………………………………………………………………………………………………

(*) Niepotrzebne skreślić.